WEKO3
アイテム
カンタータ第12番<泣き、嘆き、憂い、怯え>(BWV12)研究
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2001019
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2001019879d4f1d-355b-427b-84ed-ddb7fbd958f5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
LID201203132005.pdf (561 KB)
|
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-06-01 | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | カンタータ第12番<泣き、嘆き、憂い、怯え>(BWV12)研究 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | カンタータ ダイ12バン ナキ ナゲキ ウレイ オビエ BWV 12 ケンキュウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル別表記 | ||||||
その他のタイトル | A Study of the Church Cantata No.12 <Weinen,Klagen,Sorgen,Zagen>(BMV12) | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
片岡, 啓一
× 片岡, 啓一 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study follows my old ones on symbolic expression of J.S. Bach's music. In it,I started that the study of the problems on Bach's parody. This time,I investigated the church cantata No.12 in detail, and examined the contents of its symbolic expression. (The cantata No.12 was composed at 1714,and it was prodied to Messe in h-moll=Crucifixus… as the oldest work.) As a result of this study,I understood that the cantata No.12 is a mature work habing almost all symbolic method of Messe in h-moll. Now,I should like to continue this study and investigate the parody-reference of both works. |
|||||
言語 | en | |||||
bibliographic_information |
ja : 徳島大学総合科学部人間社会文化研究 巻 9, p. 119-129, 発行日 2002 |
|||||
収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09199411 | |||||
収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10436735 | |||||
item_1723180141928 | ||||||
識別子 | 61931 | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn |