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アイテム
全学共通教育の現状と課題 : 学生による授業評価アンケート調査の分析から
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2001393
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2001393216c71ce-f19e-4838-bd0b-a0f5521dc4c9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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LID201110041005.pdf (122 KB)
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Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2011-10-04 | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 全学共通教育の現状と課題 : 学生による授業評価アンケート調査の分析から | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | ゼンガク キョウツウ キョウイク ノ ゲンジョウ ト カダイ : ガクセイ ニヨル ジュギョウ ヒョウカ アンケート チョウサ ノ ブンセキ カラ | |||||||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | The Present Situation and Future Issues of General Education : Analyzing Student Evaluation Surveys | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
松谷, 満
× 松谷, 満
× 平井, 松午× 佐竹, 昌之
× 桑折, 範彦 |
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抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | 近年、全国の大学で授業評価アンケート調査が盛んに行われている。しかし、調査の結果は十分 に活用されているとは言い難い。本稿では、徳島大学の「全学共通教育授業評価アンケート調査」を取 り上げ、その現状について分析、考察を行った。2 節では、徳島大学の全学共通教育における授業評価 の取り組みについてみた。徳島大学の取り組みは他大学と比較しても、実施体制が整備されており、内 容も充実したものであることを確認した。3 節では、過去3 年間の調査結果を振り返った。欠席数が少 ないにもかかわらず、学習時間がきわめて少ないことなどが分かった。また、各授業分野の特徴も明ら かになった。この結果をふまえ、それぞれの分野の改善点や進むべき方向性について、いっそうの議論 が求められよう。4 節では、授業選択の理由および授業評価項目間の関連構造に注目した分析を行った。 そのうえで授業改善の方向性についていくつかの課題を示した。 |
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言語 | ja | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Recently, student evaluation surveys have been conducted at universities throughout the country. However, the results of the surveys have not been adequately utilized. In this paper, we examine “The Survey of Student Evaluation for General Education” of the University of Tokushima. In section 2, we examine the approach of the class evaluation in the University of Tokushima which, in comparison with other Japanese universities, has an adequate evaluation system with well-developed surveys for the class evaluation compared with another university. In section 3, we examine the survey results of the past three years which show that students’ study time is extremely low, though the number of absence is small. The features of each field addressed in the evaluation are clarified. In section 4, we analyze the reasons behind students’ class selection and the structure among the student evaluation items. |
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言語 | en | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 授業評価 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 授業改善 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 共通教育 | |||||||||||||||||
bibliographic_information |
ja : 大学教育研究ジャーナル 巻 2, p. 13-25, 発行日 2005-03 |
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収録物ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 18811256 | |||||||||||||||||
収録物ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA1199130X | |||||||||||||||||
item_1723180141928 | ||||||||||||||||||
識別子 | 132607 | |||||||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn |