ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 大学教育研究ジャーナル
  3. 2
  1. 資料タイプ別
  2. 紀要論文

情報教育を創成学習の場にするためには? : 初年度情報教育における徳島大学生物系学科の課題

https://doi.org/10.15000/0002001395
https://doi.org/10.15000/0002001395
0cffefec-cc97-4f77-9477-77be9474ee50
名前 / ファイル ライセンス アクション
LID201110041007.pdf LID201110041007.pdf (897 KB)
Item type 文献 / Documents(1)
公開日 2011-10-04
アクセス権
アクセス権 open access
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
DOI
ID登録 10.15000/0002001395
ID登録タイプ JaLC
URL
識別子 https://doi.org/10.15000/0002001395
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル
タイトル 情報教育を創成学習の場にするためには? : 初年度情報教育における徳島大学生物系学科の課題
タイトル
タイトル ジョウホウ キョウイク オ ソウセイ ガクシュウ ノ バ ニスル タメ ニワ : ショネンド ジョウホウ キョウイク ニオケル トクシマ ダイガク セイブツケイ ガッカ ノ カダイ
タイトル別表記
その他のタイトル How Information and Education could Develop for Innovation and Creativity? : A crucial issue in Information and Education for the first grade students of the departments for biological studies in Tokushima University
著者 大橋, 眞

× 大橋, 眞

WEKO 1022
徳島大学 教育研究者総覧 60460/profile-ja.html
e-Rad_Researcher 40128369

ja 大橋, 眞
ISNI

ja-Kana オオハシ, マコト

en Ohashi, Makoto

Search repository
中恵, 真理子

× 中恵, 真理子

ja 中恵, 真理子

ja-Kana ナカエ, マリコ

Search repository
桐山, 總

× 桐山, 總

ja 桐山, 總

ja-Kana キリヤマ, サトシ

Search repository
抄録
内容記述 徳島大学・総合科学部自然システム学科、医学部栄養学科、同医学科、歯学部歯学科の初年度の
学生を対象に、生物学実験の科目のなかでエクセルを用いた初歩的な情報教育を実施した。生命科学に
関するエクセルのワークシート作成を創作することを最終目標とした。実習の最後に無記名のアンケー
トを実施し、各学科の学生の学習姿勢や理解度、学習意欲などを比較した。その結果、栄養学科の学生
は高い学習意欲を示したのに対し、医学科では理解力は高いものの将来の必要性が見えない課題に対し
ては消極的な姿勢が見られた。
抄録
内容記述 We performed information and education for the first grade students of Department of Natural Sciences,
School of Nutrition, School of Medicine and School of Dentistry of Tokushima University in the course of
biological practice using Excel to create a novel worksheet useful for biological issue. We conduct an
anonymous survey in the form of a questionnaire at the end of class in order to compare the motivation for
learning or understanding between the students of four departments. Students of the School of nutrition was
highly motivated to study, whereas students of the school of medicine showed a decreased motivation for
learning because of the unclear usefulness even though they had an excellent understanding.
書誌情報 ja : 大学教育研究ジャーナル

巻 2, p. 36-44, 発行日 2005-03
収録物ID
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18811256
収録物ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1199130X
出版者
出版者 徳島大学
EID
識別子 153013
言語
言語 jpn
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-15 12:30:46.005435
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3