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アイテム
スタジアムのサッカー観戦者における視的経験の空間という視座 : 徳島のプロサッカー試合による賑わい創出に向けて
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2001731
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2001731766c1e28-367a-4162-a0d3-06c03938d71b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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LID201202271008.pdf (2.77 MB)
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Item type | 文献 / Documents(1) | |||||
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公開日 | 2012-02-27 | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スタジアムのサッカー観戦者における視的経験の空間という視座 : 徳島のプロサッカー試合による賑わい創出に向けて | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スタジアム ノ サッカー カンセンシャ ニオケル シテキ ケイケン ノ クウカン ト イウ シザ : トクシマ ノ プロ サッカー シアイ ニヨル ニギワイ ソウシュツ ニ ムケテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル別表記 | ||||||
その他のタイトル | Perspectives of spaces a soccer spectator has the ultimate visual experience in a stadium : Creating a “Nigiwai” design from professional soccer games in Tokushima. | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
佐藤, 充宏
× 佐藤, 充宏 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The space that provides the visual experience in a stadium for soccer spectators ensures the capacity of excitement. This space is essential and a core concept in the “Nigiwai” design of public stadiums in local cities. Due to the limited market size of soccer fans in localities such as Tokushima, it is a problem for professional soccer clubs to expand their markets towards light-consumers. Thus, a “Nigiwai” design would benefit in collecting light-consumers in local stadiums, such as Tokushima. This paper provides a spectator’s “visual experience” model, through an examination of previous literature on spectator sports. In this model, a spectator’s “visual experience” is created in a form of a tourist moving from personal space to a “spectator sports” space in a stadium. A spectator’s tourism model was built interpreting the preview of a space theory and a consumption theory concerning spectator sports. The model has set up the following four spaces: 1) personal space; watching a soccer game on the television, 2) viewing space; moving location toward a stadium, 3) looking space; location around a stadium, and 4) gazing space; location in a stadium. The conscious spectator experiences in reality, each space buildings their “visual experience”. The spectator’s “visual experience” acquires their literacy technique. This experience is associated to the improvement of the quality of various services in a particular stadium. These services also produce the particular value of a stadium. The experience value of spectator-sport viewing can be enhanced through the concept of a community-based “Nigiwai” design of a stadium. |
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言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | spectator sports | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | space | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | visual experience | |||||
bibliographic_information |
ja : 徳島大学総合科学部人間科学研究 巻 19, p. 101-120, 発行日 2011 |
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収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09199810 | |||||
収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1043724X | |||||
item_1723180141928 | ||||||
識別子 | 245300 | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn |