ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. Journal of Oral Health and Biosciences
  3. 26
  4. 2
  1. 資料タイプ別
  2. 学術雑誌論文

広島大学歯学部臨床実習視察報告

https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2003078
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2003078
212853c5-429d-4191-82a3-4ce87d4e5fe6
名前 / ファイル ライセンス アクション
LID201608312008.pdf LID201608312008.pdf (5.19 MB)
Item type 文献 / Documents(1)
公開日 2016-08-31
アクセス権
アクセス権 open access
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル
タイトル 広島大学歯学部臨床実習視察報告
タイトル
タイトル ヒロシマ ダイガク シガクブ リンショウ ジッシュウ シサツ ホウコク
タイトル別表記
その他のタイトル An Observation Report on the Clinical Training System in Faculty of Dentistry, Hiroshima University
著者 大石, 慶二

× 大石, 慶二

ja 大石, 慶二

ja-Kana オオイシ, ケイジ

en Oishi, Keiji

Search repository
竹内, 久裕

× 竹内, 久裕

ja 竹内, 久裕

ja-Kana タケウチ, ヒサヒロ

en Takeuchi, Hisahiro

Search repository
松尾, 敬志

× 松尾, 敬志

WEKO 1653
徳島大学 教育研究者総覧 60313/profile-ja.html
e-Rad 30173800

ja 松尾, 敬志
ISNI

ja-Kana マツオ, タカシ

en Matsuo, Takashi

Search repository
吉本, 勝彦

× 吉本, 勝彦

WEKO 1648
徳島大学 教育研究者総覧 60308/profile-ja.html
e-Rad 90201863

ja 吉本, 勝彦
ISNI

ja-Kana ヨシモト, カツヒコ

en Yoshimoto, Katsuhiko

Search repository
市川, 哲雄

× 市川, 哲雄

WEKO 1652
徳島大学 教育研究者総覧 60312/profile-ja.html
e-Rad 90193432

ja 市川, 哲雄
ISNI

ja-Kana イチカワ, テツオ

en Ichikawa, Tetsuo

Search repository
抄録
内容記述 We made a field trip to Hiroshima University Hospital to observe its clinical training practices on February 22, 2013. Distinctive features of the clinical training system were as follows. 1) Training schedule. Learning objectives and clinical cases required are established in each specialty clinics. Students can make training schedules in each specialty clinic for themselves in accordance with the progress of required cases of their own. They can move from a clinic to other clinic in a day in order to follow their cases. 2) The small group system and the tutor system for the group. Students are assigned to a group consisting of 3 to 4 persons. They get a clinical training together and share clinical experiences with each other. They hold the group meeting every other Wednesday. The tutor checks the progress on their cases and discusses about next training objectives with each person. 3) The stepwise training and evaluation system. The clinical training are given in 3 terms. Learning objectives in each term are established in stepwise setting. Students are evaluated for their levels of attainment at the end of each term. 4) Morning meeting and mini-lecture. Students attend morning meeting and a mini-lecture before the clinical training everyday. 5) Clinical clerkship. Clinical clerkship has been performed with support of patients. Patients in the hospital are informed for the clinical clerkship. Participants provide written informed consent prior to entry into the system. However, the number of patients for clinical clerkship were not enough. These features are informative and helpful for us to improve our clinical training system. And recruitment of patients who kindly support the clinical clerkship may be the biggest problem to solve in both universities.
キーワード
主題 臨床実習
キーワード
主題 自己目標設定
キーワード
主題 小グループ制
キーワード
主題 グループチューター制
キーワード
主題 朝礼
書誌情報 ja : 四国歯学会雑誌

巻 26, 号 2, p. 71-79, 発行日 2014-02-14
収録物ID
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09146091
収録物ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10050046
出版者
出版者 四国歯学会
EID
識別子 280841
言語
言語 jpn
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-25 09:50:57.158689
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3