Item type |
文献 / Documents(1) |
公開日 |
2016-08-04 |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
タイトル |
|
|
タイトル |
歯科補綴学授業におけるTeam-Based Learning の導入とその効果 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
シカ ホテツガク ジュギョウ ニオケル Team-Based Learning ノ ドウニュウ ト ソノ コウカ |
|
言語 |
ja-Kana |
タイトル別表記 |
|
|
その他のタイトル |
Introduction and Effects of Team-Based Learning on Prosthodontic Education |
|
言語 |
en |
著者 |
大本, 勝弘
大倉, 一夫
田島, 登誉子
鈴木, 善貴
細木, 真紀
郡, 元治
重本, 修伺
上枝, 麻友
西川, 啓介
松香, 芳三
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Team-Based Learning (TBL) was introduced into our prosthodontic education for thirdyear dental school students. Forty students (26 males and 14 females) of Tokushima University School of Dentistry attended the TBL-style fixed prosthodontic course. A total of fifteen classes (60 minutes each), which started with six conventional lecture-style classes followed by 8 TBL-style classes, were held. The effectiveness of TBL was evaluated with student questionnaires at the end of each class and with the results of the term-end examination. The results of the questionnaire on some questions and term-end examination exhibited higher score for the TBL. The results of this study showed that TBL-style classes were more effective than that of the conventional lecture-style classes for the fixed prosthodontic course. |
|
言語 |
en |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
チーム基盤型学習 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
固定性義歯学 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教育効果 |
書誌情報 |
en : Journal of Oral Health and Biosciences
巻 27,
号 2,
p. 81-87,
発行日 2015-02-20
|
収録物ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
21887888 |
収録物ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12713630 |
出版者 |
|
|
出版者 |
四国歯学会 |
|
言語 |
ja |
EID |
|
|
識別子 |
289007 |
|
識別子タイプ |
URI |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |