WEKO3
アイテム
チームケア,アウトカム管理,ケアリングとしての技術的能力
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2003246
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2003246ff7f1f4c-d6ef-4097-9dc3-726f73dde2b7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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LID201702202002.pdf (1.35 MB)
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Item type | 文献 / Documents(1) | |||||
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公開日 | 2017-02-20 | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | チームケア,アウトカム管理,ケアリングとしての技術的能力 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | チーム ケア アウトカム カンリ ケアリング トシテノ ギジュツテキ ノウリョク | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル別表記 | ||||||
その他のタイトル | Outcome management, team care, technological competency as caring | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
谷岡, 哲也
× 谷岡, 哲也 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The hospital evaluation and accreditation by Japan Council for Quality Health Care, and International Organization for Standardization (ISO)‐9001 have been playing an important role in standardizing general services of hospitals across the country in Japan. However, these cannot fulfill the patients and users’ needs in future societies. Hospitals in the future must provide unique services that are specific to each hospital in addition to standard services, i.e., it is necessary to develop medical services for which patients wish to stand in line and wait to receive them. Although hospital manuals and procedures are often considered the main parts of hospital evaluation, this poses a risk of making the service like robot. Health care providers ought to understand patients’ experience and convey an emphatic understanding to them with respectful words, so the patients can feel relieved and start to open their heart, contributing to establishing a favorable relationship. To develop such compassionate care services, the management of comprehensive outcomes, provision of interdisciplinary team care, and technological competency as caring were considered important. | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | outcome | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | management | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | team care | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | caring | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nursing | |||||
書誌情報 |
ja : 四国医学雑誌 巻 68, 号 5-6, p. 195-202, 発行日 2012-12-25 |
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収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00373699 | |||||
収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00102041 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 徳島医学会 | |||||
言語 | ja | |||||
EID | ||||||
識別子 | 263146 | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn |