WEKO3
アイテム
Jリーグチームをフィールドとした体験学習プログラムのジェネリックスキル評価
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2004136
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2004136af15b7f0-2760-42a8-8cf1-b5805cf87778
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
juer_14_21.pdf (1.45 MB)
|
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-12-01 | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Jリーグチームをフィールドとした体験学習プログラムのジェネリックスキル評価 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル別表記 | ||||||
その他のタイトル | The Value of Generic Skills of an Experiential Learning Program in the Field of a J League Team | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
行實, 鉄平
× 行實, 鉄平× 佐藤, 充宏 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では, J リーグチーム(徳島ヴォルティス)をフィールドとした体験学習プログラム(試合運営サポート活動)を開発・実践し,同プログラムを「ジェネリックスキル」の観点から評価することで,大学におけるスポーツを通した体験学習プログラムの成果と課題を抽出することを目的とした。また,本研究では,この体験学習プロジェクトを通して醸成されるジェネリックスキルを「表現力」,「企画力」,「協働力」,「実践力」,「スポーツ社会機能の理解力」の5 要素として措定し,この要素の信頼性・妥当性を検証するとともに,対象学生の各種特性との比較分析を施した。その結果,全体的に学生のジェネリックスキルは,体験学習プログラムを通して向上する傾向が見られた。また,性別,学年,ボランティア経験,学習グループによる差異を明らかにすることができた。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aimed to evaluate an experiential learning program in the field of a J League Team (Tokushima Vortis) from the perspective of generic skills. The study established five such elements of generic skills that improved through an experiential learning program: expressive power, planning capability, cooperative power, practice power, and the social/functional knowledge of the sport, and the reliability of these five generic skill elements was analyzed. Furthermore, this study offers an analysis of the dynamics between the elements of the generic skills and the characteristics of the students. The results indicate that there was an improvement in the generic skills of the students through this experiential learning program. In addition, this study revealed that the improvement of the generic skill elements differed according to the gender, grade, volunteer experience, and learning group of the participants. |
|||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Jリーグチーム | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体験学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ジェネリックスキル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | J League Team | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | experiential learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | generic skills | |||||
書誌情報 |
ja : 大学教育研究ジャーナル en : Journal of University Education Research 巻 14, p. 21-28, 発行日 2017-03-31 |
|||||
収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18811256 | |||||
収録物ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1199130X | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 徳島大学 | |||||
言語 | ja | |||||
EID | ||||||
識別子 | 324378 | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn |