WEKO3
アイテム
A comparison of visual and audio scaffolds in L2 English reading
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2005592
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2005592bf252254-cd29-4b66-b067-20267f3c56b7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-11-02 | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||
出版社版DOI | ||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.17509/ijal.v8i2.13303 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
関連名称 | 10.17509/ijal.v8i2.13303 | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A comparison of visual and audio scaffolds in L2 English reading | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
スティーヴンズ, メリディス
× スティーヴンズ, メリディス
× カイザー, メイガン レネー
WEKO
879
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | This is a study of Japanese learners’ perspectives on visual and audio scaffolds in the teaching of second language English reading. We compare the approaches of ER, according to Day & Bamford’s (1998) ten principles (outlined below) in class, and Assisted Repeated Reading (ARR) of a work of fiction to a class. ARR refers to the reading aloud of a text multiple times to students as they follow along silently (see Taguchi & Gorsuch, 2002). Two classes of students in required English classes undertook both ER and ARR. Both the ER and ARR enhanced the students’ comprehension of the texts; in the case of ER, most students chose picture books, which aided their comprehension. In the case of ARR, the embodied presence of the reader, and the modeling of prosody facilitated comprehension. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Assisted repeated reading | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | bi-modal input | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | extensive reading | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | multi-modal input | |||||||||||||||||
書誌情報 |
en : Indonesian Journal of Applied Linguistics 巻 8, 号 2, p. 380-387, 発行日 2018-09-30 |
|||||||||||||||||
収録物ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 25026747 | |||||||||||||||||
収録物ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 23019468 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | The language Center of Indonesia University of Education, The Association of Teaching English as a Foreign Language in Indonesia (TEFLIN) | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
権利情報 | This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. | |||||||||||||||||
EID | ||||||||||||||||||
識別子 | 347367 | |||||||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | eng |