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2018年度徳島大学全学FD推進プログラムの実施報告
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2006368
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/20063684c3970bd-1a24-4de5-8e18-5dbebef3289b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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juer_16_27.pdf (1.83 MB)
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Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||
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公開日 | 2019-04-17 | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 2018年度徳島大学全学FD推進プログラムの実施報告 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||
その他のタイトル | 2018 Annual Report on Faculty Development Programs at Tokushima University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
川野, 卓二
× 川野, 卓二× 吉田, 博× 上田, 勇仁
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 全学FD 推進プログラムは2002 年度から開始され,FD の体系化,組織化,日常化等を推進してきた。2018 年度は,例年開催している,「授業設計ワークショップ」,「授業参観・授業研究会」,「ティーチング・ポートフォリオ作成ワークショップ」,「大学教育カンファレンスin 徳島」の他に,大学教育再生加速プログラムに関連する「SIH 道場担当者FD」や学内でのアクティブ・ラーニング推進を目的とした,「スマートフォンを活用した授業改善ワークショップ」を実施した。また,新しく策定された「教育の内部質保証方針」の周知とそれに則ったシラバスの書き方に関するFD を実施した。各プログラムについて概要を記載し,アンケート結果等から成果と今後の課題について考察する。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Tokushima University's Faculty Development (FD) promotion programs started in 2002. They promote the systematization, organization and routinization of FD activities. In 2018, in addition to the regular FD programs, which included the Course Design Workshop, Classroom Observation and Discussion Meeting, the Teaching Portfolio Workshop and the University Education Conference, we conducted an FD seminar relating to the Ministry of Education's Acceleration Program for University Education Rebuilding (AP) for the teachers who teach in SIH Dojo classes, known as Introduction to Active Learning for First Year Students. To promote active learning on our campus, we also conducted another seminar called Teaching Improvement Workshop using Smartphones in the class. Moreover, we implemented FD for the newly established 'Internal Quality Assurance Policy of Education' and for the revised syllabus writing guidelines. We provide outlines of the respective programs and discuss the issues raised in the responses to the questionnaires. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 大学教育再生加速プログラム | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育の内部質保証方針 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育力開発コース | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Acceleration Program for University Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Internal Quality Assurance Policy of Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Course Design Workshop | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 大学教育研究ジャーナル en : Journal of University Education Research 巻 16, p. 27-45, 発行日 2019-03-31 |
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収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 18811256 | |||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1199130X | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 徳島大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
EID | ||||||||||||
識別子 | 350115 | |||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn |