WEKO3
アイテム
2019年度徳島大学全学FD推進プログラムの実施報告
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2007541
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/200754164b78278-b446-4ee8-881b-829d44d75bd7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-04-13 | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 2019年度徳島大学全学FD推進プログラムの実施報告 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | 2019 Annual Report on Faculty Development Programs at Tokushima University | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
川野, 卓二
× 川野, 卓二× 吉田, 博
WEKO
513
× 塩川, 奈々美
WEKO
929
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | 徳島大学では,2002 年度から全学FD 推進プログラムを通じて,FD の体系化,組織化,日常化を推進してきた。2019 年度,例年開催している「授業設計ワークショップ」,「授業参観・授業研究会」,「ティーチング・ポートフォリオ作成ワークショップ」,「大学教育カンファレンスin 徳島」の他に,大学教育再生加速プログラムに関連する「SIH 道場担当者FD」や日常の授業実践の中ですぐに使える具体的な情報を提供する「すぐ使える90 分セミナー」を実施した。また,授業時間外学修の増加と自学自修を促すための授業ガイドラインを策定した。本年度実施した各プログラムの概要を記載し,アンケート結果等からうかがえる成果と今後の課題について考察する。 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Tokushima University's Faculty Development (FD) promotion programs started in 2002. They promote the systematization, organization and routinization of FD activities. In 2019, in addition to the regular FD programs, which include the Course Design Workshop, Classroom Observation and Discussion Meeting, the Teaching Portfolio Workshop and the University Education Conference, we conducted an FD seminar relating to the Ministry of Education's Acceleration Program for University Education Rebuilding (AP) for the teachers who teach in SIH Dojo classes, known as" Introduction to Active Learning for First Year Student's". We also conducted another series of seminars called the "90-Minute Seminar for Immediate Use", which provides specific information that can be used immediately in everyday class practice. In addition, lecture guidelines have been compiled to increase study hours outside of class hours and encourage students’ self-study. We provide outlines of the respective programs and discuss the issues raised in the responses to the questionnaires. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 大学教育再生加速プログラム | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教育の内部質保証方針 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教育力開発コース | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Campus-wide FD Programs | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Acceleration Program for University Education Rebuilding | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Course Design Workshop | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 大学教育研究ジャーナル en : Journal of University Education Research 巻 17, p. 51-73, 発行日 2020-03-31 |
|||||||||||||||||
収録物ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 18811256 | |||||||||||||||||
収録物ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA1199130X | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 徳島大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
EID | ||||||||||||||||||
識別子 | 384815 | |||||||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn |