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  1. 資料タイプ別
  2. 学術雑誌論文

細街路での自転車走行指導帯整備による通行整序化空間波及効果の分析

https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2010318
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2010318
988e4b10-7fb8-4137-99ec-7d993e2fcf76
名前 / ファイル ライセンス アクション
jste_6_4_A_22.pdf jste_6_4_A_22.pdf (845 KB)
Item type 文献 / Documents(1)
公開日 2023-11-08
アクセス権
アクセス権 open access
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版社版DOI
関連識別子 https://doi.org/10.14954/jste.6.4_A_22
関連名称 10.14954/jste.6.4_A_22
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル
タイトル 細街路での自転車走行指導帯整備による通行整序化空間波及効果の分析
タイトル別表記
その他のタイトル Statistical Analysis of Spatial Spreading of Bicycling on the Left Side of Streets by Introducing Bicycle Marking at Residential Streets
著者 山中, 英生

× 山中, 英生

WEKO 26
徳島大学 教育研究者総覧 10628/profile-ja.html
e-Rad 20166755

ja 山中, 英生
ISNI

ja-Kana ヤマナカ, ヒデオ

en Yamanaka, Hideo

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中川, 諒一郎

× 中川, 諒一郎

ja 中川, 諒一郎

ja-Kana ナカガワ, リョウイチロウ

en Nakagawa, Ryoichiro

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三国, 成子

× 三国, 成子

ja 三国, 成子

ja-Kana ミクニ, シゲコ

en Mikuni, Shigeko

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尾野, 薰

× 尾野, 薰

ja 尾野, 薰

ja-Kana オノ, カオル

en Ono, Kaoru

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岡野, 玲奈

× 岡野, 玲奈

ja 岡野, 玲奈

ja-Kana オカノ, レイナ

en Okano, Reina

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抄録
内容記述 我が国では歩道上の双方向通行の習慣から細街路を含めて双方向通行が常態のため,自転車・自動車が交差する大半の箇所で自転車が両方向から現れる状況が交通安全上の問題として指摘されている.その中,金沢市では細街路で自転車走行指導帯の整備と街頭指導を集中して実施し,自転車の左側通行の徹底を進めている.これにより,整備路線,地区全体で自転車事故が減少していることが明らかになっている.本研究では,この面的な自転車走行指導帯と街路指導の取り組みによって,走行指導帯の延長路線や接続路線,周辺路線など指導帯未整備の地区内道路においても,左側通行が空間的に波及・浸透していることを,統計的推計モデルを用いて明らかにした.
抄録
内容記述 Both-way running of bicycles, which is commonly seen in Japan, but unique system in the world, has been focused on as serious safety problems at junctions and so on. In Kanazawa city, bicycle lanes in residential streets, which promote bicycles running on left side of the carriageway, have been introduced to solve this problem, and on-street instruction campaigns have been intensively carrying out. As a result, it was found that bicycle accidents decreased on the streets with bicycle lanes and in the districts of area-wide implemented of lanes. The aim of this study is to confirm the special spreading effects of bicycle behavior of left side running on the streets along the bicycle lane streets by the implementation of area-wide bicycle lane system. By employing Generalized Linear Models (GLM) the ratios of left side running of bicycles are statistically significant on the streets along the bicycle lane streets as well.
キーワード
主題 自転車走行指導帯
キーワード
主題 細街路
キーワード
主題 左側通行
キーワード
主題 金沢市
キーワード
主題 一般化線形モデル
キーワード
主題 Bicycle lane
キーワード
主題 Residential Streets
キーワード
主題 Left side running
キーワード
主題 Kanazawa City
キーワード
主題 Generalized linear models
書誌情報 ja : 交通工学論文集
en : JSTE Journal of Traffic Engineering

巻 6, 号 4, p. A_22-A_27, 発行日 2020-04-01
収録物ID
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21872929
出版者
出版者 交通工学研究会
備考
値 利用は著作権の範囲内に限られる。
権利情報
権利情報 © 2020 一般社団法人 交通工学研究会
EID
識別子 356630
言語
言語 jpn
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Ver.1 2024-12-12 08:00:10.031159
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