ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ別
  2. 学術雑誌論文

交差点での自転車挙動からみた細街路における自転車走行指導帯の整備効果

https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2010320
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2010320
421da1b8-c7cd-464b-8883-9c2f148bea30
名前 / ファイル ライセンス アクション
jste_4_3_A_34.pdf jste_4_3_A_34.pdf (656 KB)
Item type 文献 / Documents(1)
公開日 2023-11-08
アクセス権
アクセス権 open access
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版社版DOI
関連識別子 https://doi.org/10.14954/jste.4.3_A_34
関連名称 10.14954/jste.4.3_A_34
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル
タイトル 交差点での自転車挙動からみた細街路における自転車走行指導帯の整備効果
タイトル別表記
その他のタイトル Analysis of Effects by Bicycle Lanes at Residential Streets from Viewpoints of Bicycle Behavior at Junctions
著者 山中, 英生

× 山中, 英生

WEKO 26
徳島大学 教育研究者総覧 10628/profile-ja.html
e-Rad 20166755

ja 山中, 英生
ISNI

ja-Kana ヤマナカ, ヒデオ

en Yamanaka, Hideo

Search repository
濱口, 啓輔

× 濱口, 啓輔

ja 濱口, 啓輔

ja-Kana ハマグチ, ケイスケ

en Hamaguchi, Keisuke

Search repository
三国, 成子

× 三国, 成子

ja 三国, 成子

ja-Kana ミクニ, シゲコ

en Mikuni, Shigeko

Search repository
小島, 拓郎

× 小島, 拓郎

ja 小島, 拓郎

ja-Kana コジマ, タクロウ

en Kojima, Takuro

Search repository
抄録
内容記述 日本では交差点での自転車事故の割合が高く,他国にない交差部での自転車の双方向通行がその要因として着目されている.このため,自転車の左側通行を誘導する自転車専用通行帯や自転車走行指導帯の整備が進められている.本研究では,金沢市の細街路型自転車走行指導帯での安全性向上効果を確認するため,交差点における自転車の進入挙動に着目した.具体的には,5 箇所の交差点において走行指導帯整備前後のビデオをもとに,自転車の進入挙動,自動車速度の変化を分析するとともに,指導帯有無・交通事故発生状況の異なる 3 箇所の交差点で自転車の挙動について比較した.その結果,細街路における自転車通行指導帯整備による左側通行の遵守向上によって,危険とされる逆走方向から交差点に進入する自転車の割合が減少していることが明らかになった.
抄録
内容記述 The ratio of bicycles accidents at junctions in Japan is quite high. Both-way running of bicycles at junctions, which is unique system in the world, is focused on as a reason of this phenomenon. Bicycle lanes, which promote bicycles running on left side of the carriageway, have been introduced to solve this problem by realizing one-way bicycles running system. In this study, in order to confirm the effects on safety by bicycle lane system on residential streets in Kanazawa city, the approaching behavior of bicycles is focused on. Bicycles’ behavior and vehicles’ speed before and after the implementation of bicycle lanes at five junctions using video survey are analyzed, and bicycles’ behavior at three junctions with different accident records and condition of bicycle lanes is compared. As results, the ratio of wrong way approaching of bicycles is decreased by the implementation or existence of bicycle lane system which promotes keep left running of bicycles on the approach streets.
キーワード
主題 自転車
キーワード
主題 交通安全
キーワード
主題 小交差点
キーワード
主題 挙動分析
キーワード
主題 金沢市
キーワード
主題 Bicycles
キーワード
主題 traffic safety
キーワード
主題 small junctions
キーワード
主題 behavior analysis
キーワード
主題 Kanazawa city
書誌情報 ja : 交通工学論文集
en : JSTE Journal of Traffic Engineering

巻 4, 号 3, p. A_34-A_39, 発行日 2018-04-01
収録物ID
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21872929
出版者
出版者 交通工学研究会
備考
値 利用は著作権の範囲内に限られる。
権利情報
権利情報 © 2018 一般社団法人 交通工学研究会
EID
識別子 327010
言語
言語 jpn
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-12-12 08:00:19.090761
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3