WEKO3
アイテム
Self-Assessed Reading Comprehension in English Among Adults in Japan : Implications of Lifestyle and Information Technology
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2010873
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2010873629470b6-c062-4ba3-9c46-040331e733aa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-14 | |||||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||||
出版社版DOI | ||||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.57359/jailajournal.7.0_2 | |||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||
関連名称 | 10.57359/jailajournal.7.0_2 | |||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||
タイトル | Self-Assessed Reading Comprehension in English Among Adults in Japan : Implications of Lifestyle and Information Technology | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
著者 |
内山, 八郎
× 内山, 八郎
WEKO
1436
× Taylor, Mark
× イノウエ, ヒロキ
|
|||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||
内容記述 | This study commences with statistical data analysis of Japanese adults’ self-assessment of their English reading comprehension and various explanatory variables. Data from the Japanese General Social Survey (JGSS) were analyzed in two stages. In the first stage, a series of bivariate analyses were conducted with demographic, socio-economic, and lifestyle-related indicators as independent variables and self-assessed reading comprehension in English as the dependent variable. In the second stage, several multivariate models were constructed to determine which model best accounts for the effects on the dependent variable. The variables in the category of lifestyle-related factors—which includes the degree of information technology (IT) utilization—surfaced as predictive of the variable on self-assessed reading comprehension in English for Japanese adults. Subsequent to the analyses, implications and possibilities of IT as a reading resource for Japanese adult learners of English are discussed. | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
主題 | English language | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
主題 | information technology | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
主題 | Japanese General Social Survey | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
主題 | lifestyle | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
主題 | self- assessment of reading comprehension | |||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 日本国際教養学会誌 en : JAILA Journal 巻 7, p. 2-13, 発行日 2021-03 |
|||||||||||||||||||
収録物ID | ||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||
収録物識別子 | 21894183 | |||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||
出版者 | Japan Association of International Liberal Arts | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
備考 | ||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||
値 | 本論文の著作権は日本国際教養学会(JAILA)に属する | |||||||||||||||||||
EID | ||||||||||||||||||||
識別子 | 394724 | |||||||||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||
言語 | eng |