WEKO3
アイテム
医学部における教育評価の特殊性 : 臨床医学の面から
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2011801
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/20118014d6b67cf-be81-474f-ba7e-ca8573386ca2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-11 | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
出版社版DOI | ||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.11307/mededjapan.47.2_63 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
関連名称 | 10.11307/mededjapan.47.2_63 | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 医学部における教育評価の特殊性 : 臨床医学の面から | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||
その他のタイトル | 臨床医学における教育評価の特殊性 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||
その他のタイトル | Particularity of educational evaluation in the School of Medicine : From the viewpoint of clinical medicine | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
赤池, 雅史
× 赤池, 雅史
WEKO
1635
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 近年,臨床医学教育における教員の役割は,講義のみならず,臨床現場での教育,小グループでの教育,教育上の管理運営が加わり,増大かつ多様化している.このような状況の中で,臨床系教員は,臨床医学の教育業務を複数の教員で組織的に分担して実施することで,研究業務や診療業務との両立をはかっている.教育業績の評価方法は,このような臨床医学教育における教員の多様な業務や複雑な実施体制に対応する必要がある.さらに,研究や診療の業績と同様に,量的かつ質的に教育業績を評価する新しい方法の確立が必要である. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Recently, the roles of educators in clinical medicine have increased and diversified, such as lecturers, preceptors in clinical settings, tutors or small-group leaders or facilitators, and educational administrators. In such a situation, clinical faculties are fulfilling their missions as clinical educators, researchers, and clinicians through systematically sharing educational duties with other faculties. A system to evaluate educational achievements is needed that corresponds to the various affairs of faculties and complicated implementation system in clinical medical education. In addition, novel methods that can be used to quantitatively and qualitatively evaluate educational achievements should be established as well as achievements of research and medical care. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育評価 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 臨床医学 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 医学部 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Educational evaluation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Clinical medicine | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | School of medicine | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 医学教育 en : Medical Education 巻 47, 号 2, p. 63-68, 発行日 2016-04-25 |
|||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21850453 | |||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 03869644 | |||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00013280 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 日本医学教育学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
EID | ||||||||||||
識別子 | 317481 | |||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn |