WEKO3
アイテム
校内外における特別支援教育の推進状況の実態把握 : 特別支援教育コーディネーターへの質問紙調査を通して
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2002556
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/200255652698d57-d5be-4022-901d-1dbc72aff603
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
LID201502255004.pdf (3.35 MB)
|
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-02-25 | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 校内外における特別支援教育の推進状況の実態把握 : 特別支援教育コーディネーターへの質問紙調査を通して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | コウナイガイ ニオケル トクベツ シエン キョウイク ノ スイシン ジョウキョウ ノ ジッタイ ハアク : トクベツ シエン キョウイク コーディネーター エノ シツモンシ チョウサ オ トオシテ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||
その他のタイトル | Understanding the progress situation of Special Needs Education inside the school and outside : Through the questionnaire survey for special needs education coordinators | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
髙橋, 広平
× 髙橋, 広平
× 山本, 真由美 |
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In April 2007, because of some changes in School Education Law, special needs education has officially started and required to designate special needs education coordinators in all the kinder gardens, primary schools, junior high schools, and high schools for children who need special support in their education. The role as a coordinator in school plays an important part and can be called a key person. However, the reality is that according to school division of duties, one teacher takes several posts along with a coordinator job. In this research, we put this situation in mind and study how the special needs education is coped in each school by coordinators who are placed in the center for the program. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 特別支援教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 特別支援教育コーディネーター | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 校務分掌 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | special needs education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | special needs education coordinators | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | school division of duties | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 徳島大学人間科学研究 巻 22, p. 41-60, 発行日 2014 |
|||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21873968 | |||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12675043 | |||||||||||
EID | ||||||||||||
識別子 | 299165 | |||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn |