ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ別
  2. 学術雑誌論文

ドライビングシミュレータを用いた細街路交差点での自転車通行方向の安全性評価

https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2006059
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2006059
75c09100-4e84-4988-97ec-5fa4811c812f
名前 / ファイル ライセンス アクション
jscejipm_73_5_I_705.pdf jscejipm_73_5_I_705.pdf (847 KB)
Item type 文献 / Documents(1)
公開日 2019-01-10
アクセス権
アクセス権 open access
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版社版DOI
関連識別子 https://doi.org/10.2208/jscejipm.73.I_705
関連名称 10.2208/jscejipm.73.I_705
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル
タイトル ドライビングシミュレータを用いた細街路交差点での自転車通行方向の安全性評価
タイトル別表記
その他のタイトル SAFETY EVALUATION OF BICYCLE DIRECTION CONTROL SYSTEM AT SMALL JUNCTIONS USING DRIVING SIMULATOR EXPERIMENTS
著者 山中, 英生

× 山中, 英生

WEKO 26
徳島大学 教育研究者総覧 10628/profile-ja.html
e-Rad 20166755

ja 山中, 英生
ISNI

ja-Kana ヤマナカ, ヒデオ

en Yamanaka, Hideo

Search repository
永松, 啓伍

× 永松, 啓伍

ja 永松, 啓伍

ja-Kana ナガマツ, ケイゴ

en Nagamatsu, Keigo

Search repository
吉岡, 宏晃

× 吉岡, 宏晃

ja 吉岡, 宏晃

ja-Kana ヨシオカ, ヒロアキ

en Yoshioka, Hiroaki

Search repository
抄録
内容記述 自転車事故は全事故の2割を占め,その約5割が無信号交差点で発生し,自動車と自転車が交差する出会い頭事故がそのうちの6割を占める.既存研究によると,無信号交差点での自動車の直進・左折時には左側からの自転車との事故割合が高いが,右折時には右側からの自転車との割合が高くなることが分かっている.その原因として,ドライバーにとって両方向から現れる自転車への注視が困難であることが考えられる.本研究では,細街路交差点において両側通行の危険性を明らかにすることを目的とした.ドライビングシミュレータを用いて自転車との出会い頭事故を再現した実験により,両側通行を認めるパターンで2台の自転車が出現する場合,左側通行のみの2台の自転車が出現する場合に比べて,TTC,危険感などで安全性に劣ることが明らかになった.
抄録
内容記述 The ratio of bicycles accidents at small junctions in Japan is about 50%, and 60% of them are crossing accidents. According to the previous studies, a large part of left turning and straight crossing accidents is the crash with bicycles running right side of roads, but a large part of right turning accidents is the crash with bicycles running left side. The reason of the phenomena is considered that the regularization that bicycles run in both direction almost of small junctions in Japan. The aim of study is to evaluate the danger of bicycle direction control system which permits the both way cycling at small junctions. By employing the virtual experiment of crossing accidents using driving simulator, the effects on the safety are found from the viewpoints of drivers sense and TTC index. by the direction control of left side cycling compared with both way cycling system.
キーワード
主題 small junctions
キーワード
主題 bicycle and vehicle accidents
キーワード
主題 driving simulator
キーワード
主題 safety evaluation
書誌情報 ja : 土木学会論文集D3(土木計画学)
en : Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management)

巻 73, 号 5, p. I_705-I_710, 発行日 2017
収録物ID
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856540
出版者
出版者 公益社団法人 土木学会
備考
値 掲載巻号の別名:土木計画学研究・論文集第34巻
権利情報
権利情報 © 2017 公益社団法人 土木学会
EID
識別子 335824
言語
言語 jpn
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-28 08:13:46.912187
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3