WEKO3
アイテム
道路利用者負担を考慮した複数主要橋梁における長期補修シナリオに関する分析
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2011315
https://tokushima-u.repo.nii.ac.jp/records/2011315e07b5f9d-3666-4540-9178-1520bb7d503d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
jste_5_2_A_311.pdf (1.63 MB)
|
|
Item type | 文献 / Documents(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-10-30 | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
出版社版DOI | ||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.14954/jste.5.2_A_311 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
関連名称 | 10.14954/jste.5.2_A_311 | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 道路利用者負担を考慮した複数主要橋梁における長期補修シナリオに関する分析 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル別表記 | ||||||||||||
その他のタイトル | Analysis of Long-term Management for Multiple Bridges Considering Road User Cost | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
谷田, 英駿
× 谷田, 英駿
× 奥嶋, 政嗣 |
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 道路橋梁の長期補修計画においては、補修費用だけでなく、補修工事によって生じる道路利用者負担についても考慮する必要がある。本研究では、道路利用者負担を考慮した複数橋梁における長期補修計画案の評価方法を提案する。具体的には、複数橋梁における補修シナリオを対象として、橋梁劣化モデルと交通量配分モデルを組み合わせ推計した LCC により比較評価した。この結果、道路利用者負担は補修費用の半数程度もあり、その重要性が明確となった。また、橋梁劣化の進行が遅い場合を除いては、予防保全型シナリオが優位であることを検証した。さらに、事後保全型シナリオと比較して、予防保全型シナリオは初期では費用負担が大きくなるが、長期補修計画としては適切であることを実証した。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In the long-term management for bridges, it is necessary to consider not only repair cost but also road user cost caused by repair work. In this paper, it aims to propose an evaluation method of long-term management for multiple bridges considering road user cost. For the purpose, we evaluate the management scenarios for multiple bridges with life cycle cost, which is estimated with the combined method of bridge deterioration model and traffic assignment model. As a result, we can clearly recognize that road user cost is important for management, since it amounts almost half of the repair cost. Furthermore, the preventive management scenario is superior to the other management scenarios without the specific case which the bridges degrade slowly. In addition, it is confirmed that the preventive management scenario is more suitable as a long-term management plan for bridges than the post management scenario, though the repair cost and road user cost is estimated larger only at the initial period. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ライフサイクルコスト | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 交通量配分 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 予防保全 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Life Cycle Cost | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Traffic Assignment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Preventive Maintenance | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 交通工学論文集 en : JSTE Journal of Traffic Engineering 巻 5, 号 2, p. A_311-A_318, 発行日 2019-02-01 |
|||||||||||
収録物ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21872929 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 交通工学研究会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
備考 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 利用は著作権の範囲内に限られる。 | |||||||||||
権利情報 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利情報 | © 2019 一般社団法人 交通工学研究会 | |||||||||||
EID | ||||||||||||
識別子 | 350302 | |||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn |